четвъртък, 6 октомври 2016 г.

Какво трябва да съдържа едно портфолио

Вероятно би попитал и “Как се прави портфолио”. Отговорът и на този въпрос ще намериш в статият по-долу.

За втори път се случва някой да задава на Google конкретен въпрос и да попада на блога. И аз отново се чувствам длъжна да отговоря. Та така: какво трябва да има в едно портфолио?

Може да си фрийлансър копирайтър, дизайнер, програмист, маркетинг специалист, а портфолиото за всяка професия си има специфики. Затова помни, че давам само най-общите задължителни елементи.

1. Напиши кратка професионална автобиография. Спомени в кои сфери имаш опит, от колко време работиш, на какви спец курсове си ходил. Можеш да дадеш линк и към подробната си автобиография в LinkedIn например. (Как да превърнеш всички тези факти в ефективна самореклама ще обясня в някой от следващите постове. Дотогава можеш да погледнеш  тази публикация по темата.) 

2. Раздели проектите си на категории.
3. Всеки проект трябва да съдържа:
  • Името на клиента.
  • Кратко описание на задачата.
  • Снимка на рекламата, линк към текста, който си написал, въобще по някакъв начин трябва да покажеш работата си.
  • Указание коя част е изпълнена от теб. Ако например си копирайтър и показваш принт, рекламиращ даден продукт, пишеш какво си свършил ти: идея, слоган, копи боди.

4. Ако си работил за големи и важни клиенти, но по някаква причина не можеш да покажеш директно завършените проекти, направи раздел “Клиенти” и напиши имената им там.

В общи линии е това.

Ти си начинаещ фрийлансър и нямаш никакви проекти? Измисли си задания за истинска или несъществуваща фирма (по-добре е първото) и се хващай за работа. Направи всичко така, все едно утре го предаваш на клиента и сложи проектите си в портфолиото. Естествено, не забравяй да напишеш, че са измислени.

Старай се всичко да е добре подредено. Удобно за разглеждане и четене. Не се заигравай твърде много с шрифтовете и цветовете (особено ако не си дизайнер). Направи така че да изпъкнат самите проекти.

Не забравяй да сложиш контактите си на видно място.
Разгледай предварително колкото се може повече портфолиа на хора с твоята професия и действай.

Успех!





РОМАНЪТ „ЗВЕЗДИТЕ НАД НАС“ ОТ СИДНИ ШЕЛДЪН

ЗВЕЗДИТЕ НАД НАС - СИДНИ ШЕЛДЪН
    Споменавайки Сидни Шелдън  се вълнувам и изпитвам почит и възхищение към този велик майстор на съспенса.
    Американският писател Шелдън успява да се задържи на върха на съвършенството на писателското слово и сред класиците в продължение на 60 години.  Закърмен е в литературата още от детска възраст. Първите му литературни творби са стихотворения, които са били публикувани, когато е бил на 10 години.
   Кариерата му като писател започва през 1937 г. в Холивуд, където пише сценарии за филми. През 1969 г. Сидни Шелдън написва своя първи роман „Голо лице”, за който получава награда”Едгар Алън По”. Всички негови романи без изключение попадат в списъците на бестселърите, чийто общ тираж е 300 млн. екземпляра.
  Всеки негов роман завладява читателя още от самото начало, предизвиква и поддържа вниманието, напрежението и очакването до последния ред. Събитията в неговите романи са изпълнени с неизвестност, предизвикателство и безпокойство.
  Писателят Шелдън е един от най-известните имена в световната литература, и изключителен феномен не само в литературата, но и в редица други области на изкуството – телевизия, кино, мюзикъл и др. Авторът е включен в „Книгата за рекорди на Гинес” за „най- превеждан автор на света” на (71 езика в 180 страни) и в Холивудската алея на славата.

   Следвайки повествованието на романа „Звездите над нас” на писателя Шелдън, като майстор на съспенса, разказва и ни пред-ставя една вълнуваща история за живота и трудния възходящ път на главната героиня Лара Камерън.
   Тази изключително красива, значително крехка и обхваната от амбицията за изява в бизнеса, най-вече в строителния. Тя започва без никакви средства.
  Случайното и запознанство с един строителен предприемач  Бил Роджърс, се явява като късмет, който каца на рамото ù. Той я запознава подробно със строителното предприемачество, как да процедира в трудни и сложни ситуации, дори и методите, и начините на финансиране на по-големите строителни обекти.
 Роджърс съвсем подробно ù обяснява какво е ипотекиране, рефинансиране и използване на банкови заеми, а седемнадесет-годишната девойка слуша изключително внимателно всяка казана дума и както се казва в книгата „като сюнгер нетърпеливо поглъ-ща всяка информация. Тя запомня наизуст водещото главно прави-ло на предприемачеството – ПДХ (парите и другите хора) и трите най-важни неща в строителния бизнес; местоположение, местопо-ложение и пак местоположение. 
  Седемнадесетгодишната Лара започва с изключителна амбиция и творчески хъс първия голям строителен обект-хотел и въпреки трудностите и препъни-камъните, които среща като „момиче-же-на”, (както я наричат в романа), успява да завърши строежа в пълния му вид навреме, с помощта не само на архитектите, но и на строителната фирма. Разбира се и с подкрепата и напътствията на предприемача Бил Роджърс.
   В годините напред  Лара Камерън е вече изключително преуспя-ла в строителния бизнес, който е бил смятан само за мъже. Зад упорития и амбициозен труд са построени значителен брой хоте-ли, търговски центрове  и жилищни кооперации в Америка, Евро-па и други страни.
  Влюбена в работата си Лара среща голямата любов  в лицето на музиканта-пианист Филип. Тази красива и силна любов  се явява по-силна от професионалната ù амбиция.
   Романът е написан изключително увлекателно чрез майсторско-то и феноменално слово на писателя Сидни Шелдън.
    „Звездите над нас” е страхотно и увлекателно четиво.
    Съспенсът като визуална комутативна драматизация в сюжета на романа постоянно подхвърля читателя насам-натам и го подла-гат в неизбежни ситуации, предизвикващи вълнение.
    Тази книга е изключителен бестселър и заслужава да бъде про-четен.

_______
 © автор на ревюто Николай Пеняшки - Плашков 
 Добрич (6.10.2016) ; четвъртък - 19:25


                               ОТКЪСИ  ОТ  РОМАНА

    „.Джеймс Камерън някога е бил хубав мъж, но лицето вече носе-ше следите на консумираните грехове.Изглеждаше над петдесетго-дишен, а беше над тридесет. Работеше като управител на един от пансионите, собственост на градския банкер Шон Макалистър…”

„В живота на Лара нямаше никой, който да се грижи за нея или да я възпитава. Пансионът бе пълен с мъже, твърде заети със собстве-ния си живот, за да обръщат внимание на бебето. Единствената жена беше Берта  - огромната Шведка, която готвеше и чистеше.
    Джеймс Камерън твърдо бе решил да няма нищо общо с дъщеря си. Запазвайки я жива, съдбата го бе изиграла за пореден път. Ве-чер той сядаше с бутилка уиски в дневната и се оплакваше.”

„На петнадесет години Лара постъпи в гимназията „Сейнт Майкъл” – върлинеста и непохватна, с дълги крака, буйна черна коса и интелигентни сиви очи, все още твърде големи за бледото ù слабо лице. Никой не можеше да каже какво точно ще излезе от нея. Беше на границата на съзряването, а външният и вид бе в ста-дий на метаморфоза. Би могла да стане и грозна и красива.
   За Джеймс Камерън дъщеря му беше грозна.”

„На седемнадесет години източеното, мършаво момиче се бе превърнало в жена. Лицето ù носеше отпечатъка на нейния шот-ландски произход – блестяща кожа, извитите, изящни вежди, буре-носивите ù очи, буйната черна коса. Освен това около нея витаеше дух на меланхолия, сякаш последица от страданията  и трагичната история на един народ. Беше трудно да откъснеш очи от лицето на Лара Камерън.”

„След закуска Лара заведе Чарлс Коун в центъра на града. На ъгъ-ла на Мейн Стрийт и Комършъл Стрийт в центъра на Глейс Бей и-маше голям празен парцел. Коун го бе разглеждал преди два дни.
    -Този парцел имах предвид – каза Лара.
    Куин стоеше и се преструваше, че го изучава.
    -Имаш нюх. Местоположението е много добро.
    Той беше поразпитал дискретно и бе научил, че собственик е някакъв банкер – Шон Макалистър. Задачата на Коун бе да намери подходящ парцел, да уреди построяванато на сградата и после да я наеме. За компанията нямаше никакво значение кой ще я построи, стига да бъдат удовлетворени изискванията им.”

„Чарлс Коун стана неофициален финансов съветник на Лара и през следващите три години тя построи административна сграда, половин дузина вили край морето и пазарен център. Банките в Сидни и Халифакс с радост ù даваха заеми.”




вторник, 4 октомври 2016 г.

БОГОВЕТЕ НА НОВОТО ХИЛЯДОЛЕТИЕ - АЛЪН Ф. АЛФОР


Издател: "Гуторанов и син"  1999,
Първо издание,
ISBN 954 507 116 8
Превод от английски: Светла Хайтова-Ифандиева /запазени авторски права/
редактор: Веска Захова
предпечатна подготовка: Иглика Богоева      

               
"Тази книга е посветена на Човешката раса, за да можем да проумеем, откъде сме дошли и накъде сме се устремили."
                                                       лън Ф. Алфорд 


Под заглавието на книгата е поставен следния надпис от американския учен египтолог, изследовател и писател Алън Ф. Алфорд.

.....

 "НАУЧНО ДОКАЗАТЕЛСТВО ЗА БОГОВЕТЕ ОТ ПЛЪТ И КРЪВ" - Алън Ф. Алфорд



Преди около двеста хиляди години хуманоидът, известен като Хомо еректус, изведнъж се превърнал в Хомо сапиенс, с петдесетпроцентно увеличение на мозъка, способност за езикова комуникация и съвременна анатомия. Как е било възможно това да стане след 1,2 милиона години, минали без никакъв прогрес? Именно аномалии от този род причиня¬ват огромно неудобство на такива високоуважавани учени-еволюционисти като Ноам Чомски и Роджър Пенроуз. Когато най-съвременните еволюционни принципи биват прилагани към Хомо сапиенс, логичното заключение е, че ние не би трябвало да сме тук!


Религиозното схващане за Божественото сътворение страда от равностоен скептицизъм. Кой би могъл да приеме сериозно историята с Райската градина? Наука и религия се въртят в омагьосани кръгове на задънена улица. Но човечеството все пак е тук и този факт се нуждае от обяснение.
Еволюцията на човешкия род е само една от многото тайни, които конвенционалната наука не може да обясни. В последно време списъкът на бестселърите представя нарастващ брой популярни книги, които се занимават с тези тайни. Един от факторите, поддържащи тази тенденция, е серията открития в Египет. Разкриването на тайна врата във Великата пирамида и независимото датиране на пирамидите в Гиза и Сфинкса към периода 10 500 - 8000 г. пр. н. е. привлякоха общественото внимание. Но тези исторически аномалии не се ограничават само в Египет. По целия свят се срещаме с места като Стоунхендж, Тиуанаку, Наска и Баалбек, а те съвсем не пасват на историческите парадигми. Изглежда, че съществува наследство от мъглява предистория във формата на камъни, карти и митология, които технологията на нашия двадесети век едва сега ни дава възможност да разберем.
На този фон много учени са се хванали като удавници за сламка за Атлантида и могат да бъдат извинени за действията си. Но на практика напредналото познание на майте и египтяните може да бъде проследено назад във времето на първата цивилизация на шумерите, които внезапно и мистериозно се появяват преди 6000 години. Шумерите твърдят, че културата им е дар от боговете, а не от Атлантида! От гледна точка на веществените доказателства навсякъде около нас можем ли да си позволим лукса да пренебрегнем казаното от шумерите?....


------------------

.
.....Това е една уникална книга - един уникален изследователски труд, комбиниращ голяма част от знанието на човечеството и разглеждащ го от една различна гледна точка. Това е книга, която с УДОВОЛСТВИЕ бих нарекъл "енциклопедия на интелигентния човек", защото в нея са събрани и систематизирани основни положения за човека, неговия произход,  и света в който живеем, а не само от гледна точка "има ли извънземни?". За хората, които биха желали да разширят своя познавателен кръгозор. В тази вълнуваща книга има подробна и систематизирана информация, поднасяща комбинирани, и изключително важни знания в областите на  историята, географията, културологията, технологиите, генетиката, строителното инженерство, религиознанието, и библиологията, анатомията, физиология, и астрономията... - всичко това е споено в един енциклопедичен разказ за начина какво правят хората, които подхождат сериозно към собствения си живота.
Съдържанието на книгата написана от писателя и учен Алфорд - независимо от познавателните и енциклопедични  моменти, е изключително вълнуващо, увлекателно написано и водещо читателя през цялото земно кълбо, през различните исторически и културни епохи на различни народи и оставеното от тях. 



На базата на прочетената книга "БОГОВЕТЕ НО НОВОТО ХИЛЯДОЛЕТИЕ", читателят би си задал следните въпроси: от къде идваме, къде отиваме, какво сме ние, мита за еволюцията и Дарвин, фалшификациите на историята и библията и т.н.

С удоволствие бих казал, че книгата на Алън Алфорд заслужава да бъде прочетена. Написана е на общодостъпен език и се чете леко и приятно. 

................
автор на ревюто:  Николай Пеняшки - Плашков 
(Запазени авторски права) 

неделя, 2 октомври 2016 г.

Романът „Левакът” от Майкъл Крайтън

.

Романът „Левакът” написан от американския писател Майкъл Крайтън (под псевдонима Джон Ленг) е интригуваща и завладяваща история, която завладява читателя от първия до последния ред. Тази книга спада към жанра медицински научно-фантастични трилъри.
Първото нещо, което прави впечатление е заглавието, което предизвиква загадъчния въпрос, защо е „Левакът”?
Но ако отговоря веднага, не съм сигурен, дали ще Ви насърча и предизвикам да я прочетете. Но така или иначе това или иначе, това е целта на ревюто. Като загадка ще намекна, че „Левакът” е главния герой Питър Рос, заради неговия наивитет. Така смятат останалите персонажи, които участват в тази сложна и заплетена игра. Накратко казано, истината е, че те се нуждаят от него (д-р Рос), заради медицинското му образование, и още нещо..., от което искат да се възползват, притискайки го физически и психически.
И така, каква е гледната точка на писателя и неговата цел?
Питър Рос е радиолог, който след завършването си решава, че най-доброто място за отдих и почивка в рамките на два месеца е испанското крайбрежие. Плаж, жени и дискотеки – какво повече му трябва на един мъж, за да прекара страхотно отпуската? Но тя не протича, така както е планувал. Той се запознава с готино момиче. Но започват редица, неочаквани за него неприятности. Първо се появява един мъж, който го умолява да не прави очакваната „аутопсия”. После го посещават няколко мъже, като единият се представя за брат на покойник, на когото трябва да направи споменатата аутопсия. Най-напред му предлагат пари, а после го заплашват. Никой не иска да му обясни за какво става дума и защо трябва, или не трябва да свърши каквото и да е. В действителност истината е, че всички участници в играта се нуждаят от него, не само заради медицинското му образование, а и заради наивността му. С една дума: всички се нуждаят от левак (несръчен и глуповат човек). Принуждават го да извърши аутопсията, и на мястото на сърцето да сложи тайнствен пакет. Само дето наивникът-левак решава на пук на всички предупреждения, да се включи в играта. А наградата са оплетени планове, скроени в играта, както и мимолетната връзка с красива и изпепелена жена.
А какъв е краят на историята, ще разберете накрая?!

Романът „Левакът” е страхотна книга, която е идеална за четене при всякакви условия. Действието се развива бързо. Сюжетът е вълнуващ и изключително точно подреден, изпълнен с неочаквани обрати. Историята е измислена изключително перфектно. Става дума за стар испански род и реликва от времето на конквистадорите.
Съществува изключително интересен способ за ликвидиране на неудобните противници. Имайки предвид, че писателят Крайтън в своите романи, се базира винаги на доказани истини.
Тази вълнуваща книга е доказателство за изключително изчистен и стегнат стил на американския писател Крайтън.  Бих го определил като майстор не само на словото, но и на съспенса.
В заключение бих добавил, че романът е постигнал своята цел. Грабва от първите редове и държи в напрежение до края. Така, че грабнете книгата и четете!
_________
2.10.2916 г.
автор: Николай Пеняшки - Плашков / пълни авторски права
Добрич